סגנונות למידה: איך ללמד אנגלית לילדים, ומדוע ישנה יותר מדרך אחת לעשות זאת? כדי להסביר איך ללמד אנגלית לילדים כדאי לחזור רק לרגע לימי בית הספר שלך. רוב הסיכויים הם, שישבת בכיתה, עם פניך אל הלוח, במשך מרבית שעות הלימודים. המורה דיברה הרבה, כתבה דברים על הלוח, והוסיפה הערות. אבל מה איתך? האם היה לך קל לקלוט ולהבין את המידע? ככל הנראה, חלק ניכר מזמנך עבר בחלומות בהקיץ, בשירבוט או בכתיבת הערות במחברת, ובסימון והדגשה של מילים ושל כותרות. ממש כשם שלכל אחד מאיתנו טעם שונה בלבוש ולכל אחד מאיתנו העדפות קולינריות שונות, כך גם לכל אחד מאיתנו דרך לימוד משלו. ובמילים מדוייקות יותר: יש לנו סגנונות למידה שונים. סגנונות למידה אלה יכולים להשפיע רבות על היכולת שלנו להבין ולזכור מידע חדש, או לרכוש שפה חדשה. התשובה לשאלה "מהו סגנון הלמידה שלי" הוא המפתח לשאלה איך ללמד אנגלית לילדים. חזותי, שמיעתי או תנועתי-חושי – מהו סגנון הלמידה שלך? ההתנהגות של ילד בכיתה יכול לחשוף הרבה על סגנון הלימוד שלו. מודל נפוץ הוא VAK — אשר מבחין בין סגנונות למידה חזותי (Visual), שמיעתי (Auditory) ותנועתי-חושי (Kinaesthetic). הלומדים החזותיים ילמדו תוך קריאה וראייה; הלומדים משמיעה לומדים על ידי הקשבה ודיבור, והקינסנטים לומדים על-ידי מגע ותנועה. בהתאם לכך נתאים איך ללמד אנגלית לילדים אלה: הלומדים החזותיים מעדיפים ללמוד דרך כתיבה בשפה (קריאה וכתיבה של משימות), לומדי השמיעה לעיתים קרובות ידברו אל עצמם, יזיזו את השפתיים שלהם ויקראו בקול רם, בעוד ללומדים החושתיים הכי טוב ללמוד תוך מגע, תנועה ועשייה. מעניין, שבעוד שרוב הילדים יפעלו בכל שלושת הסגנונות, הם בדרך כלל יבטאו העדפה לאחד או שניים מהם. מודל VAK מספק דרך קלה ומהירה שלפיו ניתן להעריך סגנונות למידה של ילדים, וחשוב יותר, כיצד לעצב את הלמידה בשיטות וחוויות התואמים את ההעדפות שלהם. איך ללמד אנגלית לילדים: אינדיקטורים נפוצים של סגנונות למידה כשנותנים הוראה למישהו, ללומד החזותי כותבים את ההוראות, ללומד השמיעתי נותנים הוראות מילוליות, ללומד החושי (קינסנטי) צריך להדגים ולתת לו להתנסות. להגיד: "תראה לי", "תגיד לי", "תראה מה אתה עושה. תן לי לנסות". איך מורים משתמשים בהבנה שלהם של לימוד סגנונות כדי לדעת איך ללמד אנגלית לילדים בכיתה? על ידי מתן מגוון של פעילויות המיועדות לילדים שונים. הלומד חזותי אוהב לראות ולבחון — מסתכל על תמונות, עזרים ואביזרי תצוגה. פעילויות טיפוסיות יכולות לכלול הצגת קבוצה של כרטיסיות בעוד הילדים נותנים שם למה שהם רואים, משחקים שבהם ילדים מזהים כרטיסי שהוסרו (מה חסר?), משחק הזיכרון. הלומד השמיעתי אוהב להקשיב ולדבר – הקשבה למילים מדוברות, שירים, צלילים או קולות. פעילויות טיפוסיות יכללו משחקים באמצעות הוראות. לדוגמה, משחק "טלפון שבור" – ילד אחד מעביר בלחישה הוראה לילד אחר וכן הלאה. הילד האחרון שקיבל את ההוראה עליו לבצע פעולה המבוססת על ההוראה. עוד פעילות (שהיא גם תרגיל קינסנטי), היא דקלום משפטים תוך ביצוע תנועה אלכסונית. הלומד הקינסנטי אוהב התנסות מעשית (נגיעה, הרגשה, החזקה) שעוזרת לו לרכוש מידע חדש בקלות. וכאן יש לתנועות המוגדרות בשירים תפקיד חשוב. הילדים מבצעים תנועות מתאימות בזמן השירה, תוך כדי שיוך משמעות למילים. למשל פנטומימה לילדים (בסבב, לפי התור) – כאשר אחד מרים קלף מהערימה, מדגים אותו בפנטומימה, בעוד האחרים מנסים לנחש את המילה. משחקים מהנים כגון מרוצי שליחים או זיהוי אובייקט באמצעות תיאור שלו או איך שהוא מרגיש (באמצעות גירוי וחוש המישוש). אם אתם רוצים שילדכם ירכוש אנגלית כשפה שנייה בקלות, ומתלבטים איך ללמד אנגלית לילדים, כדאי לחפש מתודולוגיית למידה אשר משלבת את כל שלושת סגנונות למידה. השיעורים צריכים להיות בקצב אישי עם מיומנות שילוב של פעילויות חזותית, שמיעתית, קינסנטית. אז הילדים משלבים לשבת, לעמוד, לרקוד, לשיר, לנוע, לשחק משחקים לאורך כל השיעור. כל עוד שומרים על ילדים פעילים, הם עסוקים ונהנים בזמן שהם רוכשים כישורי שפה חדשה. יש יותר מדרך אחת איך ללמד אנגלית לילדים – במהירות, בקלות, באופן טבעי.
סגנונות למידה: איך ללמד אנגלית לילדים, ומדוע ישנה יותר מדרך אחת לעשות זאת? כדי להסביר איך ללמד אנגלית לילדים כדאי לחזור רק לרגע לימי בית הספר שלך. רוב הסיכויים הם, שישבת בכיתה, עם פניך אל הלוח, במשך מרבית שעות הלימודים. המורה דיברה הרבה, כתבה דברים על הלוח, והוסיפה הערות. אבל מה איתך? האם היה לך קל לקלוט ולהבין את המידע? ככל הנראה, חלק ניכר מזמנך עבר בחלומות בהקיץ, בשירבוט או בכתיבת הערות במחברת, ובסימון והדגשה של מילים ושל כותרות. ממש כשם שלכל אחד מאיתנו טעם שונה בלבוש ולכל אחד מאיתנו העדפות קולינריות שונות, כך גם לכל אחד מאיתנו דרך לימוד משלו. ובמילים מדוייקות יותר: יש לנו סגנונות למידה שונים. סגנונות למידה אלה יכולים להשפיע רבות על היכולת שלנו להבין ולזכור מידע חדש, או לרכוש שפה חדשה. התשובה לשאלה "מהו סגנון הלמידה שלי" הוא המפתח לשאלה איך ללמד אנגלית לילדים. חזותי, שמיעתי או תנועתי-חושי – מהו סגנון הלמידה שלך? ההתנהגות של ילד בכיתה יכול לחשוף הרבה על סגנון הלימוד שלו. מודל נפוץ הוא VAK — אשר מבחין בין סגנונות למידה חזותי (Visual), שמיעתי (Auditory) ותנועתי-חושי (Kinaesthetic). הלומדים החזותיים ילמדו תוך קריאה וראייה; הלומדים משמיעה לומדים על ידי הקשבה ודיבור, והקינסנטים לומדים על-ידי מגע ותנועה. בהתאם לכך נתאים איך ללמד אנגלית לילדים אלה: הלומדים החזותיים מעדיפים ללמוד דרך כתיבה בשפה (קריאה וכתיבה של משימות), לומדי השמיעה לעיתים קרובות ידברו אל עצמם, יזיזו את השפתיים שלהם ויקראו בקול רם, בעוד ללומדים החושתיים הכי טוב ללמוד תוך מגע, תנועה ועשייה. מעניין, שבעוד שרוב הילדים יפעלו בכל שלושת הסגנונות, הם בדרך כלל יבטאו העדפה לאחד או שניים מהם. מודל VAK מספק דרך קלה ומהירה שלפיו ניתן להעריך סגנונות למידה של ילדים, וחשוב יותר, כיצד לעצב את הלמידה בשיטות וחוויות התואמים את ההעדפות שלהם. איך ללמד אנגלית לילדים: אינדיקטורים נפוצים של סגנונות למידה כשנותנים הוראה למישהו, ללומד החזותי כותבים את ההוראות, ללומד השמיעתי נותנים הוראות מילוליות, ללומד החושי (קינסנטי) צריך להדגים ולתת לו להתנסות. להגיד: "תראה לי", "תגיד לי", "תראה מה אתה עושה. תן לי לנסות". איך מורים משתמשים בהבנה שלהם של לימוד סגנונות כדי לדעת איך ללמד אנגלית לילדים בכיתה? על ידי מתן מגוון של פעילויות המיועדות לילדים שונים. הלומד חזותי אוהב לראות ולבחון — מסתכל על תמונות, עזרים ואביזרי תצוגה. פעילויות טיפוסיות יכולות לכלול הצגת קבוצה של כרטיסיות בעוד הילדים נותנים שם למה שהם רואים, משחקים שבהם ילדים מזהים כרטיסי שהוסרו (מה חסר?), משחק הזיכרון. הלומד השמיעתי אוהב להקשיב ולדבר – הקשבה למילים מדוברות, שירים, צלילים או קולות. פעילויות טיפוסיות יכללו משחקים באמצעות הוראות. לדוגמה, משחק "טלפון שבור" – ילד אחד מעביר בלחישה הוראה לילד אחר וכן הלאה. הילד האחרון שקיבל את ההוראה עליו לבצע פעולה המבוססת על ההוראה. עוד פעילות (שהיא גם תרגיל קינסנטי), היא דקלום משפטים תוך ביצוע תנועה אלכסונית. הלומד הקינסנטי אוהב התנסות מעשית (נגיעה, הרגשה, החזקה) שעוזרת לו לרכוש מידע חדש בקלות. וכאן יש לתנועות המוגדרות בשירים תפקיד חשוב. הילדים מבצעים תנועות מתאימות בזמן השירה, תוך כדי שיוך משמעות למילים. למשל פנטומימה לילדים (בסבב, לפי התור) – כאשר אחד מרים קלף מהערימה, מדגים אותו בפנטומימה, בעוד האחרים מנסים לנחש את המילה. משחקים מהנים כגון מרוצי שליחים או זיהוי אובייקט באמצעות תיאור שלו או איך שהוא מרגיש (באמצעות גירוי וחוש המישוש). אם אתם רוצים שילדכם ירכוש אנגלית כשפה שנייה בקלות, ומתלבטים איך ללמד אנגלית לילדים, כדאי לחפש מתודולוגיית למידה אשר משלבת את כל שלושת סגנונות למידה. השיעורים צריכים להיות בקצב אישי עם מיומנות שילוב של פעילויות חזותית, שמיעתית, קינסנטית. אז הילדים משלבים לשבת, לעמוד, לרקוד, לשיר, לנוע, לשחק משחקים לאורך כל השיעור. כל עוד שומרים על ילדים פעילים, הם עסוקים ונהנים בזמן שהם רוכשים כישורי שפה חדשה. יש יותר מדרך אחת איך ללמד אנגלית לילדים – במהירות, בקלות, באופן טבעי.