טיפים מהלן דורון – מתבגרים ונוער: שוק העבודה

לימודי אנגלית לנוער

מעבר לידע מקצועי, כבר עכשיו שוק העבודה דורש פתיחות, רב-תחומיות, יכולת עמידה מול קהל וסט שלם של יכולות 'רכות', בנוסף לשליטה מלאה באנגלית. איך אנו, כהורים, יכולים להעניק להם את הכלים הללו?

אמנם אין דרך לנבא במדויק את דרישות שוק העבודה כשהילדים יתבגרו בעוד עשר שנים, ועם זאת המגמות ברורות. בעוד שבעבר קריירה דרשה בראש ובראשונה ידע מקצועי, כבר היום דרישות שוק העבודה שונות לגמרי וכוללת סט שלם של מיומנויות ‘רכות’, כמו תקשורת, גמישות, רב-תחומיות, יכולת עבודה בצוות, יצירתיות, כושר ביטוי. כשמוסיפים לזה שוק גלובלי, דינמי ומבוסס טכנולוגיה שדורש עובדים משכילים ומיומנים ובעלי סט ערכים אוניברסלי, מתגלה תנאי נוסף שבעבר היה בגדר בונוס והיום הוא תנאי בסיסי – שליטה מלאה, המאפשרת להשתמש בחופשיות, בשפה אנגלית.

הדרך שלנו כהורים להעניק להם את המפתחות הנכונים להצלחה, עוברת דרך למידת אנגלית ופיתוח כישורים שיאפשרו להתנהל במציאות הגלובלית המהירה והאינטנסיבית. למרות שהם נולדו פתוחים לעולם, שבתיווך הטכנולוגיה נמצא ממש בכפות הידיים שלהם, ואנגלית היא חלק בלתי נפרד מהיומיום בכל מרחב – המציאותי והווירטואלי, לימוד אנגלית לילדים ברמה שמאפשרת שליטה טבעית ללא מאמץ, לרוב לא תגיע לבד. למעשה הם יודעים טוב יותר מאיתנו עד כמה אנגלית חיונית עבורם, אבל בבית הספר הם לומדים אנגלית מכוונת הבנה דקדוקית ופחות לשימוש יומיומי.

לימודי אנגלית לנוער

מתבגרים רוצים ללמוד אנגלית מתוך עניין

כל אלה הביאו את מומחי פיתוח תוכניות הלימוד בחברת ‘הלן דורון’ לשכלל את שיטת הלימוד ולהפוך אותה רלוונטית לנוער מאי פעם. המודל הלימודי הייחודי פותח מתוך קשב, ניסיון מקצועי וההבנה שלמידה משמעותית מתרחשת כשהיא רלוונטית ומתייחסת לצרכי הלומד ולתחומי העניין שלו. לא מספיק לסמן מטרות פדגוגיות, אלא יש צורך אמיתי במציאת הדרך ללמד ביצירתיות מתוך תחומי העניין של התלמידים, כך ניתן להעביר ידע וערכים בצורה טבעית ועמוקה.

כשהאנגלית היא בכל מקום – במשחקים, שירים, סרטוני יו-טיוב וטיקטוק, רשתות חברתיות, סדרות וסרטים, תכנות ואפילו (OMG) ביומיום, המתבגרים של היום לא צריכים תמריץ ללמוד אנגלית, הם רוצים ללמוד אנגלית ובעיקר כזו שתאפשר להם להשתמש בה ובצורה טובה. אבל למידה ושכלול של אנגלית לא נעשית בוואקום, היא צריכה להיות רלוונטית, מאתגרת, רב-תחומית, יצירתית ומעודכנת ולהשתמש בשלל הכלים האפשריים לייצר למידה המותאמת ללומד.

ללמוד אנגלית ולשכלל מיומנויות רכות בכיף ובטבעיות

מסגרת לימודית קטנה (עד שמונה בני נוער בכל קבוצה) מאפשרת מחד אינטימיות ומאידך עבודת צוות, שבאה באופן טבעי עם מחויבות לשותפים בלמידה. לכל קבוצה מוצמדת מורה שעברה הדרכה ייחודית, מנטור אם תרצו, דוברת אנגלית  שמעודדת לדבר בקול רם ומתאים את הלמידה לקצב האישי ולתחומי העניין של כל לומד, כך שהדגש הוא שימוש פרקטי ואקטיבי באנגלית בכל שלבי הלמידה, בכיתה ומחוץ לה, באופן כזה שהאנגלית הופכת לטבעית יותר ככל שהלמידה מתקדמת. מגוון הכלים הלימודיים העומדים לרשותם, ביניהם ערוץ רדיו אינטרנטי, משחקים, שאלוני טריוויה אינטראקטיביים, אפליקציה ללימוד אנגלית לילדים , מאמרי תוכן מגוונים בתחומי עניין עדכניים, סרטונים ושירים, יוצרים את העניין הלימודי ואת המוטיבציה הפנימית ללמוד, בכיף ובאופן טבעי ועל הדרך – משפרים ציונים באנגלית.

אנגלית לנוער בהלן דורון

תלמידי הלן דורון בסדנת רדיו

עבודה רב-תחומית ויצירתית בקבוצה

אופי הלמידה, הקבוצות הקטנות, מגוון תחומי העניין והכלים השונים ללמידה מייצרים מתוך עצמם אווירה רב-תחומית שמעודדת יצירתיות וביטוי עצמי. דרך תכנים שונים באנגלית הם נחשפים לתחומים הנוגעים מעשית לחיים שלהם כמו תזונה נכונה, איכות סביבה, אמפטיה, סבלנות וערכים אוניברסליים אחרים שהם חלק בלתי נפרד מהמיומנויות הרכות הנדרשות בעולם התעסוקה של היום ועוד יותר בזה העתידי. העבודה בקבוצות קטנות, תוך הדרכה חיובית, לא רק משפרת יכולות באנגלית, אלא גם בונה את היכולת לדבר בקבוצה, לחזק את הביטחון העצמי ולעבוד בשיתוף פעולה, והכל בשימוש באנגלית תוך הבנת הזרימה של השפה, ממש כמו שצריך ללמוד שפה.

הקבוצות הקטנות, הגישה האישית ושיטת הלימוד האקטיבית בהלן דורון, מאפשרות למידת אנגלית תוך פיתוח מגוון של מיומנויות “רכות” שיכשירו את המתבגרים לקראת אתגרי העתיד בשוק התעסוקה. אנגלית כבר מזמן אינה בגדר nice to have אלא מפתח בסיסי כמעט לכל עבודה עתידית וכרטיס כניסה לעולם הגלובלי, שמונח בכף ידם.