מחקרים אקדמיים

כאשר תיכנסו לכל כיתת הלן דורון, בכל מרכז לימוד בכל מקום בעולם, תוכלו לראות ילדים ובני נוער בעיצומו של תהליך למידה מהנה, משחק, הפעלה, ריקוד, שיר, דיון ועוד. ילדים לומדים ללא מאמץ באמצעות פעילויות מהנות, המותאמות לכל שכבת גיל ומגובות במשוב וחיזוק חיובי מהמורים.

המתודולוגיה שלנו, המבוססת על למעלה מ-37 שנים של מצוינות חינוכית והצלחה מוכחת, כוללת תכנית לימודים המעניקה אהבה לכל החיים ללמידה באמצעות חיזוקים חיוביים וסביבה תומכת. תלמידי הלן דורון אוהבים ללמוד ויותר מכך, הם לומדים כיצד צריך ללמוד.

אנחנו מלמדים שפה, אוריינות וגם מתמטיקה עם שירים ותכנים מקוריים באמצעות מוזיקה וריקוד, אנו מגרים את מוחם של הילדים ומאפשרים להם לחקור את יכולותיהם. התכניות שלנו מבוססות על ממצאים מדעיים הקובעים שחשיפה למוזיקה מגבירה את התפתחות המוח, יוצרת מסלולים חדשים בחיבורי המוח ומפתחת יכולות בתחומים רבים אחרים, כולל מתמטיקה ומקצועות נוספים הנלמדים בבתי הספר.

ד"ר ג'ודית קובץ' - Dr Judit Kovács

מחקר אמפירי הנערך במרכזי הלימוד של הלן דורון בשלוש ערים בהונגריה, מוכיח שמפגש מוקדם עם לימודי שפה נוספת מביא להתפתחות כישורים רבים ומוקדמים אם השיעורים מועברים בצורה מהנה מבוססת פעילות. בנוסף, לימודי שפה נוספת תורמים לפיתוח רמה גבוהה יותר של גמישות מחשבתית בקרב ילדים ובצמיחה אינטלקטואלית כללית.

תוצאות המחקר מראות כי על מנת לייצר בסיס להצלחה, ילדים בגיל טרום-בית ספר זקוקים במיוחד למורים בעלי הכשרה מיוחדת העוקבים אחר תכנית לימודים מסוימת, ותכניות הלן דורון מספקות את כל התנאים הדרושים להתפתחות מוקדמת ומוצלחת.

פרופסור היינר בוטגר - Professor ‪Heiner Böttger‬

מחקר כמותי המבוסס על שאלונים ומחקר שטח איכותי ומקיף במרכזי למידה נבחרים של הלן דורון, בוצע ע”י המחלקה להוראת אנגלית באוניברסיטת אינגולשטט בגרמניה. שאלות רבות עסקו על ההשפעה של השתתפות התלמידים בקורסי הלן דורון בנוסף על שיעורי האנגלית בבתי הספר והתשובות היו מרשימות ביותר, מקרב המשתתפים. גם הילדים וגם ההורים ציינו את קורסי הלן דורון כמובילים בפרמטרים של חיזוק הביטחון העצמי, העידו על יכולת לשונית גבוהה יותר וביטחון רב להביע את עצמם בשיעורי אנגלית בבית הספר.

אוניברסיטת מסריק הפקולטה לחינוך - Masaryk University Faculty of Education

מחקר זה בחן מקרוב את המתודולוגיה של הלן דורון ללימודי אנגלית בקרב ילדים בגיל הרך. המחקר מספק היכרות מעמיקה עם עקרונות המתודולוגיה ומראה כיצד היא מתקשרת באופן ישיר עם התפתחות הילד ועיצוב אופיו. בנוסף מנתח המחקר את מערכי השיעור שסופקו על ידי החברה למטרת המחקר. בהתבסס על חוות דעת מומחים בתחומי החינוך, שיטת הלימוד של הלן דורון, נמצאה תקפה, מתאימה ואף מומלצת לשימוש בקרב ילדים בגיל הרך.

פרופסור היינר בוטגר - Professor ‪Heiner Böttger‬

מסקנת העל של מחקר זה, מוכיחה כי ילדים זקוקים לפעילות מעשית תוך כדי הלמידה על מנת לייצר הבנה וזכירות טובה של יותר הנלמד.

על המורים לספק עניין באמצעות מגוון פעילויות כדי למשוך את תשומת הלב של התלמידים ולעורר בהם עניין תמידי. פעילויות גופניות תורמות באופן חיובי ללמידה כאשר קיים תיאום מילולי עבור למידת שפה. כמו כן, ניתן לעשות שימוש בפעילויות מוטוריות עדינות בפעילויות בכיתה. מחקרים מראים שרכישת שפה בגיל מוקדם הינה הכרחית על מנת להגיע לרמת שפת אם, במיוחד בהגייה.

ד"ר ג'ודי וויליס - Dr Judy Willis

למידת שפות נוספות מובילות לעיבוד נתונים יעיל יותר של המוח. בהשוואה לחד-לשוניים, ילדים דו-לשוניים ממוקדים וקשובים יותר, מתנגדים יותר להסחות דעת, בעלי כושר שיפוט וקבלת החלטות נכונות יותר ופתוחים יותר לקבלת ביקורת ומשוב. סריקות גלי מוח של ילדים דו-לשוניים חשפו פעילות מוגברת יותר של קליפת המוח הקדם-מצחית, השולטת על תפקוד וביצוע התחום הנ”ל.