טיפים מהלן דורון – 5 טיפים ללימודי אנגלית מחיי היום יום

לימוד אנגלית בשיטת הלן דורון

עבור רוב הילדים והוריהם, אחד המקצועות החשובים והמאתגרים ביותר הינו אנגלית.
בישראל, לימודי אנגלית הם חובה כבר מכיתה ג’. עם זאת, לא כל הילדים מתחברים בגיל הזה ללמידת שפה חדשה, וזאת למרות שהיכולת לתקשר בשפות זרות, ובדגש על אנגלית היא חיונית להכנה לעתיד מוצלח יותר. אז איך אפשר להניע ילדים ללמוד אנגלית אם אנחנו בעצמנו לא שולטים בשפה?

טיפ 1: להתחיל ללמוד אנגלית בגיל צעיר, כמה שיותר מוקדם

השפה האנגלית נחשבת לשפה החשובה בעולם, והינה נדרשת כמעט בכל מקום בימינו.
מחקרים רבים מוכיחים כי אם מתחילים ללמוד את השפה האנגלית מוקדם יותר, הדבר יועיל הרבה יותר לעתידו של הילד וגם השפה תיספג בקלות יתרה השפה האנגלית  נחשבת למתנה הכי טובה שאפשר לתת לילדיכם. ” עם למעלה מ 39 שנות נסיון שחברת הלן דורון מלמדת אנגלית לילדים העובדות מראות ומוכיחות שמומלץ להתחיל ללמוד את השפה האנגלית או כל שפה אחרת בגיל צעיר ככל האפשר. ילדים יכולים להתחיל ללמוד אנגלית באותו רגע שהם יכולים להאזין לשירים באנגלית” אומרת הלן דורון, מנכ”לית ומייסת חברת הלן דורון.

טיפ 2: על טעויות לא משלמים

מי לא רוצה לדבר אנגלית רהוטה ללא שגיאות? אבל אין ספק שעדיף לדבר עם שגיאות מאשר לא לדבר בכלל, כי יכולת השפה שלנו לא נמדדת בטעויות.לכן, מומחים ממליצים לא להעניש ילדים על טעויות.
לדוגמה, בתהליך רכישת שפת אם, כאשר תינוק אומר מילה חדשה, אנחנו מעודדים אותו, גם אם ההגייה אינה נכונה, מטעויות שוליות אפשר להתעלם כי הם יתקנו את עצמם בעתיד, ועל משפטים או מילים עם טעויות אפשר פשוט לחזור בעצמנו בצורה ובנוסח הנכון תוך שימוש בחיזוקים חיוביים.
כל עוד לילדים יש הזדמנות לתרגל את השפה כמה שיותר, כך גם טעויות ההגיה והדיקדוק יעלמו עם הזמן.

טיפ 3: למידה בקבוצות קטנות

כשלומדים בקבוצה גדולה לא תמיד מתאפשר להתאים את החומרים ואת הקצב לכל ילד וילד. ובכן אנחנו כהורים, צריכים לדאוג שהילד שלנו ירכוש את השפה באמצעות קורסים ללימודי אנגלית בקבוצות קטנות, שגם מהנות יותר, גם מעשירות יותר וגם מעניקות יחס אישי לכל ילד מה שגורם להתקדמות יעילה ומהירה יותר.

לדבר אנגלית ברמת שפת אם

טיפ 4: ללמד בדרך המעניינת אותם

הדברים שמעניינים אותנו ההורים, או המבוגרים, פחות מעניינים את הילדים, ולכן כדי שלימודי האנגלית לילדים יהיו מעניינים וכיפיים צריך לשמור על שיעורים ושיטות לימוד שיכבשו וישמרו על תשומת לב הילדים. וכלל הזהב – ילדים לומדים טוב יותר אם הם לומדים על משהו שהם מעוניינים בו.

טיפ 5: מתן השראה

השימוש בשפה האנגלית כבר מזמן לא רק בחו”ל. כמעט כל מכשיר חשמלי, משחק, סרט או כל דבר אחר בבית במיוחד לילדים מצריך שימוש בשפה האנגלית. גם שוק העבודה, במיוחד ההייטק, לרוב דורש ידע בשפה האנגלית אם לא רמת שפה גבוהה. “לילדים חשוב לראות שהם יכולים להפיק תועלת משליטה בשפה זרה ולהבין שלימוד שפה הוא השקעה לחיים, ולא עוד מקצוע חובה בבית הספר” מסכמת הלן דורון.